Grudzień, 2010

Podsumowanie roku 2010

Piątek, 31 grudnia 2010 · Komentarze(4)
Trasa: Pabianice -> Hermanów -> Terenin -> Wielka Woda -> Mogilno Małe -> szlak zielony -> Pawlikowice -> Terenin -> Hermanów -> Pabianice

Mapka

Ostatnia gleba wykluczyła mnie z rowerowania na parę dni. Biodro bolało mnie niesamowicie nawet podczas chodzenia, więc nie ryzykowałem jazdy. Wczoraj już troszkę przeszło, ale ostatecznie dopiero dzisiaj na rower wsiadłem. Jakoś nie mogłem odpuścić sobie jazdy w ostatni dzień roku. Traska krótka, pojechałem sobie nad Wielką Wodę. Szkoda, że nie pojechałem sobie pojeździć po tafli jeziora. Jakoś z głowy mi wyleciało. Jechało się całkiem przyjemnie, nie wiało w lesie i nie było tyle lodu. Na lód wjechałem dopiero jak jechałem skrajem lasu od Pawlikowic do Terenina. Nawet ostatnią w tym roku glebę zaliczyłem na jednej z lodowych kolein. Zauważam, że moja para z ust zamarzła mi na szkłach. W Pabianicach już do takiego stopnia, że musiałem je zdjąć i bez nich jechać. Pozostaje mi życzyć Wam szczęśliwego Nowego Roku. :)

A teraz czas na podsumowanie roku 2010
Uwaga dalszy materiał nie przeznaczony dla osób uczulonych na nadmiar liter i zdjęć.

W porównaniu z zeszłym rokiem

Przejechałem 14121,04km czyli o 3030,035km więcej niż w zeszłym roku. Czy to dużo? Hm, ze 3 lata temu był to dla mnie kosmos, teraz to już się raczej staje codziennością. Myślę, że by byłoby troszkę więcej gdyby nie wypadki losowe, które mnie nękały w tym roku. Najwięcej kilometrów przejechałem w sierpniu, bo 1900,58km. Chociaż w lipcu też bardzo podobny wynik, bo 1890,80km. Znów pobiłem swój rekord dziennego dystansu z 202,97km na 327,89km. Tutaj różnica jest kolosalna, bo aż 124,92km! Najwyższy punkt na jakim byłem to wieś Belno. Raptem 418m.n.p.m. Najniższym punktem była plaża w Łebie. Mam nadzieję, że w przyszłym roku uda się mi wjechać na jakąś konkretną wysokość. Chociaż by jedynka z trzema zerami była. :) Najwięcej metrów pod górę miałem w sierpniu. "Aż" 4765m. Maksymalna prędkość z jaką jechałem to 67,09km/h. Raczej staram się długo utrzymywać wysoką prędkość niż przez chwilę jechać na prędkości maksymalnej. Mój "zasięg" rowerowania drastycznie się zwiększył:

Cele na 2011r.:
1. Oficjalnie zapisać się do klubu.
2. Zaliczyć kilka wyścigów (nie maratonów).
3. Może gdzieś znów na kilka dni pojechać. Mam w sumie plany, ale nie zdradzam na razie.
4. Sprawdzić się w jeździe 24h lub po prostu pobić swój życiowy rekord.

Fajniejsze wypady w 2010r.:

Kolejne szybkie krojenie asfaltu
Podjazdy na Górze Kamieńsk
Ustawka dojechana do końca
Walka ze sobą na życiówce
Ultralekka kuchenka
W kupie cieplej

Rok 2010 miesiąc po miesiącu:

Styczeń:

Zima, zima i jeszcze raz zima, więc trzeba było jeździć w lesie. Przeważnie jeździłem w weekendy, bo w pozostałych dniach tygodnia nie było zbytnio czasu.

W styczniu złamałem ramę w Maximie.

Ale udało mi się domowym sposobem naprawić. Przynajmniej na trochę. :)

Luty:

W pierwszej połowie lutego zimowa aura nadal panowała. Na szczęście zaczęły się ferie, więc można było trochę poszaleć.

2 lutego złamałem sztycę.

A 5 lutego kupiłem górala.

Panowały warunki survivalowe:

Ale nie nudziliśmy się.

W drugiej połowie lutego przyszła odwilż, więc ciągle brudne i mokre ciuchy miałem. Nie ma to jak brak błotników.

25 lutego w końcu wsiadłem na szosówkę- Krossa

Marzec:

Marzec zafundował nam niemalże wszystkie możliwe pogody. Był nawrót zimy, po którym rzygałem już śniegiem, jak i była wiosna.

2 marca skosiłem przerzutkę w Krossie

Jeździło się więc po błotku...

... jak i po śniegu.

8 marca kupiłem nową szosówkę

Zima nie odpuszczała tak łatwo.

Ale pod koniec miesiąca pojawiła się przyzwoita temperatura i można było szaleć na szosie.

Kwiecień:

Koniec problemów z pogodą! :)

5 kwietnia rozebrałem Maxima, bo się sypał już mocno.

Forma szybko rosła, ale nie obyło się bez kilku darmowych pryszniców.

Maj:

Miesiąc zaczął się przepiękną pogodą.

Potem deszcz, deszcz i jeszcze raz deszcz. Z wiosennej pogody zrobiła się typowo jesienna.

Pocieszający był fakt, że nie tylko u nas była taka pogoda. Zdjęcia z tego rocznego Giro d'Italia

Pod koniec miesiąca gdy pogoda się ustabilizowała pojechałem pierwszy raz do Bełchatowa, by zapisać się do klubu. Dzień po tym o mało co nie leżałem w kraksie na wspólnym treningu z grupą z Łodzi.

Czerwiec:

Czerwiec zaczął się 2 dniową wyprawą.

Po wyprawie troszkę się przypiekłem, ale wróciłem do normalnych treningów.

Wyjechałem na 3 dni i wróciłem z ospą wietrzną. "Rewelacja". Miałem czas by wczuć się w mistrzostwa. Po prawie dwutygodniowej przerwie wsiadłem na rower. Akuratnie jak siedziałem w domu była świetna pogoda na rower.

Zacząłem jeździć na treningi z klubem, ale nie zapisałem się jeszcze gdyż mam czekać do przyszłego sezonu.

Lipiec:

Lipiec= niesamowity upał. 0,7l wody wypijało się w 20 minut. :) Udało mi się w końcu przejechać całą trasę z najsilniejszą grupą z Łodzi. A 5 lipca rozkręciłem Krossa. Rama powędrowała w dobre ręce.

Jak już wspomniałem na początku pobiłem życiówkę. Wraz z Arkiem dość spontanicznie zaatakowaliśmy spory dystans. Całe szczęście że nie było sporego upału. Wróciłem z lewą stroną bardziej opaloną niż prawą. :)

Z Michałemt testowaliśmy ultralekką kuchenkę.

Pod koniec lipca rozwaliłem klamkomanetkę. Znalezienie części i naprawa zajeło mi ponad miesiąc. Czas ten wykorzystałem na poznawanie nowych dróg w lesie i nie tylko. Góralem wszędzie się wjedzie. Szkoda tylko, że po zimie napęd przeskakiwał. Nawet któregoś pięknego dnia okrążyłem Łódź.

Sierpień:

Przeplatanka pogodowa. Ciężko było cokolwiek zaplanować. Zacząłem miesiąc od wyprawy w Góry Świętokrzyskie.

Po tej wyprawie mój aparat zaczął mieć problemy z ostrością. Zacząłem pracować na tartaku by troszkę się dorobić (nie lubię ciągnąć kasy od rodziców). Przez 1,5 tyg o 5 rano pobudka. :)

Spontanicznie pojechałem do Łęczycy. Jak się okazało turniej rycerski był. :)

Ostatni tydzień sierpnia to wyprawa nad morze. Tylko jak na złość pogoda tragiczna. W zamian za to miałem okazję zobaczyć parę rzeczy o nie typowej porze.

Podczas 2 dnia wyprawy aparat mi zmókł i przestał działać. A my suszyliśmy ciuchy nad kuchenką gazową w gospodarstwie agroturystycznym.

I tradycyjnie- najlepsza pogoda ostatniego dnia.

Wrzesień:

Dominowały głównie wycieczki leśne. Nawet pogoda w miarę była.

Zacząłem z szosowcami jeździć na góralu i o dziwo jakoś do końca dojeżdżałem. :)

21 września, czyli 6 dni po 18 urodzinach miałem wypadek. Przy 56km/h uderzyłem w tył TIRa. Facet mnie wyprzedził i zaraz po tym zahamował. Byłem bez szans. Odepchnąłem się od naczepy ręką i upadłem na asfalt. Starłem tylko ciuchy i złamałem mostek w rowerze. Dzień później okazało się, że nadgarstek też złamałem, a konkretniej nadpękła mi nasada piątego palca kości śródręcza. Gips na 4 tygodnie.... Ale ja, jak to ja, odkryłem sposób na jazdę z gipsem na ręku. :)

Październik:

Przepiękna pogoda, a ja rękę w gipsie miałem. No cóż troszkę pojeździłem, ale uważać musiałem. Jak na złość szosówka została naprawiona. Miałem na niej nie jeździć do zdjęcia gipsu, ale wytrzymać nie mogłem. :)

Kupiłem porządne oświetlenie do roweru, więc nareszcie nocą mogę jeździć bez strachu, że w coś przyłożę.

Pod koniec miesiąca zdjęli mi gips. <jupi> Wszystko idealnie się zrosło.

Listopad:

Zaczął się wiosennie, a skończył się "upragnionym" śniegiem.

Grudzień:

Zima trzyma nada. Szczerze mówiąc (tfu pisząc) to nie pamiętam czasów by tak długo zima trzymała w grudniu. Śniegu strasznie dużo, w lesie miejsca gdzie po kolana jest go nawet. Zrobiłem zimową szosówkę, więc nie muszę się męczyć tak bardzo z pół metrowym śniegiem. :)

W grudniu trafiło się kilka ustawek. Frekwencja mnie zaskoczyła.

Oby przyszły rok był co najmniej taki sam, a nawet lepszy. :)

PS. Takich długich to ja nawet wypracowań na języku polskim nie pisze. :p

Skapitulowałem

Wtorek, 28 grudnia 2010 · Komentarze(0)
Trasa: Pabianice -> Wola Zaradzyńska -> Gospodarz -> Rzgów -> Grodzisko -> Huta Wiskicka -> Giemzówek -> Wola Rakowa -> Giemzówek -> Huta Wiskicka -> Grodzisko -> Rzgów -> Gospodarz -> Wola Zaradzyńska -> Pabianice

Mapka

Od samego rana "piździ jak w kieleckim", dlatego czekałem niemal do ostatniej chwili na rower. Zawsze troszkę ciepło. Ubrałem się konkretnie, nawet zaeksperymentowałem z antifogiem w okularach i założyłem je na sam wierzch, a nie jak to zwykle robię- pod czapkę. Dało to niepowtarzalny efekt. Czarne okulary, czarna kominiarka i czarna czapka. :) Nawet nosa nie było widać. ;] Przedzieram się powolutku przez miasto i musiałem się zatrzymać, bo antifog na szkłach mi zamarzł i szkła zaczęły parować. Wytarłem okulary, włożyłem pod czapkę i mogłem jechać. Jakoś dziwnie mi się jechało. Przynajmniej droga była sucha. No właśnie była. Za Rzgowem momentami czysty lód, więc kilkakrotnie musiałem hamować niemal do zera. Co ciekawe tylko po jednej stronie drogi był taki lód. Nadal jechało się ciężko, więc uznałem że skoro organizm zmęczony to po co męczyć go bardziej. Dojechałem tylko do szczytu minimalnego pagórka (minimalny jest, ale przy 30km/h czuć go trochę) i zawróciłem. Z leciutkim wiatrem w plecy dotoczyłem się do domu. Nawet dzisiaj nie było gdzie się porządnie rozpędzić. ;]

Jakbym chciał pojeździć na łyżwach to bym nie brał roweru

Poniedziałek, 27 grudnia 2010 · Komentarze(1)
Trasa: Pabianice -> Hermanów -> Terenin -> Chechło II -> Mogilno Małe -> szlak zielony -> Pawlikowice -> Terenin -> Hermanów -> Pabianice

Mapka

Trochę nie miałem ochoty na jazdę do lasu, ale siła wyższa mnię zmusiła. Wybrałem jedną z obcykanych na pamięć tras. Nic z początku nie zapowiadało hardcoru, ale jak wjechałem do lasu i na oblodzonym korzeniu zaliczyłem glebę zacząłem bardziej uważać. Piekielnie ślisko w lesie było, Bezpiecznie dojechałem do Chechła II i skręciłem do Mogilna Małego. Zacząłem jechać po czystym lodzie więc postanowiłem skręcić na środek drogi na śnieg. Nie zdążyłem. Przy 15km/h wpadłem w poślizg i upadłem na plecy. Z 2-3 metry ślizgałem się jeszcze po lodzie na plecach. Nie ma to jak mieć pompkę z tyłu (ała).

Lodowisko © radek3131

Wstanie na nogi również było wyzwaniem, jak i ruszenie. Wjechałem do lasu, gdzie trochę sytuacja się pojawiła. Po śladach widziałem, że wczoraj całkiem sporo osób na rowerach było. Wyjechałem z lasu i skrajem lasu, bez przygód, wróciłem do domu. Liczę siniaki. Tylko 2 mam. :)

Znowu awaria

Poniedziałek, 27 grudnia 2010 · Komentarze(0)
Kategoria Szosówka, Sam, Awarie, 0-50km
Trasa: Pabianice -> Bychlew -> Pabianice

Mapka dla zainteresowanych, ale i tak w sumie nie ma czego oglądać.

Dokręciłem korbę na chama po wczoraj. Dojechałem do Bychlewa i poczułem znowu luz. Postanowiłem zawrócić do domu. Wypinając się na podwórku z pedałów ramię korby zostało przypięte do buta, czyli w ostatniej chwili wróciłem w ostatniej chwili. Szybko wpakowałem rower do domu i przesiadłem się na górala.

Znowu luzuje sie korba

Niedziela, 26 grudnia 2010 · Komentarze(0)
Trasa: Pabianice -> Wola Zaradzyńska -> Gospodarz -> Rzgów -> Tuszyn -> Rzgów -> Babichy -> Rzgów

Mapka

Troszkę odpocząłem od roweru przez święta. Niewyspany wstałem rano i zebrałem klamoty po to by na ostatnią chwilę wyjechać na miejsce zbiórki. Spóźniłem się 2 minuty, więc postanowiłem sam dojechać do miejsca, gdzie zwykle czekamy na grupę z Łodzi. Z wiatrem w plecy dojechałem błyskawicznie. Nawet światła się ułożyły tak, że nie musiałem zatrzymywać się na skrzyżowaniach. Zatrzymuję się w końcu by poczekać na resztę, wypinam się z pedałów i czuję luz na korbie. Chwilkę, patrzę, zastanawiam się i zdecydowałem się zawrócić, by przez przypadek nikogo nie zabić. Minąłem grupę z Pabianic i widząc, że jechali przez wioski skusiłem się tam też skręcić. Dojechałem do Babich, a właściwie znaku "Babichy", bo w tym miejscu okręciło się ramię korby. Ratowałem się hamowaniem w śniegu, bo akuratnie samochód jechał. Ponieważ śpieszyło mi się do rodziny, zadzwoniłem do taty i szybko wytłumaczyłem gdzie się widzimy. Dojechałem do Rzgowa, czyli miejsca gdzie jest skręt na wioski i tam poczekałem chwilę. Podskakiwanie w miejscu, nie pozwalało na zamarznięcie. :)

Wreszcie szosa

Czwartek, 23 grudnia 2010 · Komentarze(2)
Trasa: Pabianice -> Wola Zaradzyńska -> Gospodarz -> Rzgów -> Tuszyn -> Tuszynek Majorancki -> Kruszów -> Garbów -> Głuchów -> Srock -> Rękoraj -> Karlin -> Jarosty Małe -> Jarosty Duże -> Piotrków Trybunalski -> Jarosty Duże -> Jarosty Małe -> Karlin -> Rękoraj -> Srock -> Głuchów -> Garbów -> Kruszów -> Tuszynek Majorancki -> Tuszyn -> Rzgów -> Gospodarz -> Wola Zaradzyńska -> Pabianice

Mapka

Od wczoraj nie mogłem się doczekać dzisiaj, czyli jazdy szosówką. Co z tego, że to tylko zimowy staruszek, ale motywacja do jazdy jest większa jak jadę na szosie. W końcu drogi zaczynają nabierać czarnego koloru, nawet na mojej ulicy. Wyjeżdżam z miasta ul. Zamkową na Rzgów. Początkowo się jedzie dziwnie, rozkręcam się dopiero na Gierkówce. Za Tuszynem kilka góreczek, ale robi się konkretna mgła, przez którą zamiast na Piotrków Trybunalski skręciłbym na autostradę.

Robi się mglisto © radek3131

Po skręcie na Piotrków Trybunalski kończy się szerokie pobocze, ale za to nie ma praktycznie samochodów. Dojeżdżam do Piotrkowa Trybunalskiego, gdzie nadal most w remoncie i musiałem zawrócić przed mostem, a nie na rondzie, jak było w placach. Powrót już z wiatrem w plecy, więc mimo leciutkiego głodu 35-40km/h jest się w stanie utrzymać. W Srocku mijam 2 takie coś:

Domek na kominie w Srocku © radek3131

Dojeżdżam do Gierkóweczki i dopiero teraz mocno się rozkręciłem. Bardzo szybko dojechałem do Rzgowa i ze Rzgowa do Pabianic też szybko. W mieście zastaje mnie wielki jak maaadaaaaaaaafaaaaaakaaaaaaaa korek. Trzeba było uważać. Buty i spodnie do kola miałem białe od soli drogowej.

PS. No i wszystkim tu zaglądający chciałbym życzyć wesołych świąt. :)

Odwilż

Środa, 22 grudnia 2010 · Komentarze(0)
Kategoria 0-50km, Sam, Śnieg, Szosówka
Trasa: Pabianice -> Bychlew -> Jadwinin -> Pawłówek -> Pawlikowice -> Huta Dłutowska -> Budy Dłutowskie -> Dłutów -> Podstoła -> Wadlew -> Podstoła -> Dłutów -> Budy Dłutowskie -> Huta Dłutowska -> Pawlikowice -> Pawłówek -. Jadwinin -> Bychlew -> Pabianice

Mapka

Wszystko na drodze płynie, więc dobrze że odebrałem szosówkę z warsztatu. Trasa spontaniczna, ot taka by się nie przemęczać. Dojechałem do Wadlewa, zaliczając po drodze 2 pagóreczki, zawróciłem na rondzie i wróciłem również tą samą drogą, zaliczając 2 pagóreczki.

Z warsztatu

Środa, 22 grudnia 2010 · Komentarze(0)
Odebrać zimową szosę z warsztatu, która stało sobie tam kilka dni na zasadzie: jak będzie czas to zrób, a jak nie to wezmę w stanie jakim jest. :) No cóż i nie zrobione było. Facet mnóstwo spraw ostatnio miał na głowie. :)

Pada śnieg, pada śnieg

Wtorek, 21 grudnia 2010 · Komentarze(0)
Kategoria 0-50km, Las, MTB, Sam, Śnieg

Mapka

Jakoś nie mam weny na rozpisywanie się. Trasa dobrze znana, jechało się całkiem przyjemnie mimo napi******ącego śniegu. Jak wróciłem do domu miałem lód na brwiach i rzęsach.