100-150km

Buonjorno Italia

Środa, 24 sierpnia 2011 · Komentarze(0)
Trasa: Tolmin -> Plave -> Nova Gorica -> Gorizia [I] -> Gradisca d'Isonzo -> Cervignano del Friulli -> Latisana -> San Michele al Tagliamento -> San Giorgio di Livenza

Mapka i zdjęcia później

Rano zauważam, że oponę mam rozerwaną na boku. Wymieniam szybciutko na nową. Postanawiam od razu wymienić klocki hamulcowe. Niestety po odkręceniu tylnych klocków i poluzowaniu przednich pęka mi imbus. Pytam się ludzi czy ktoś ma. Nikt nie miał, ale poradzili mi skoczyć do miasta do warsztatu rowerowego. Tak więc też zrobiłem. Wypiłem sobie przed otwarcie espresso w kawiarni. Przesympatyczny facet z warsztatu pożyczył mi imbus i mogłem z normalnymi hamulcami kontynuować jazdę. Trochę czasu mi zleciało już z rana. Do granicy z Włochami niby większość czasu droga w dół prowadzi, ale na złość zaczął dowalać wiatr. Dojeżdżam do granicy, proszę Włocha o zrobienie zdjęcia. Wyjaśnił mi trochę co i jak we Włoszech jest. Właściwie po tej rozmowie nabrałem pewności w rozmawianiu w obcym języku. Jak coś źle po włosku powiem to poprawiają jak powinno być (nie to co Francuzi, gdzie jedna litera przekręcona jest już czymś nie do wyobrażenia). Zaraz za granicą skoczyłem zjeść tradycyjną pizzę. Ewidentnie najlepsza pizza jaką w życiu jadłem. Po obiedzie dowalił taki, że szok. 39°C niemal do końca dnia widniało na termometrach. Nawet wiatr nie ochładzał tylko potęgował uczucie gorąca. Mimo wypicia hektolitrów wody ciągle pić się chce i gorąco. W Latisanie spotykam Polaków, którzy jechali Polonezem na wakacje do Rzymu prosto z Chorwacji. Troszkę porozmawiałem sobie z nimi, mała odmiana zawsze. Nocuję w San Giorgio di Livenza pod... mostem. Najbardziej hardcorowy nocleg jaki w życiu miałem.

Budapeszt

Czwartek, 18 sierpnia 2011 · Komentarze(0)
Trasa: Vác -> Göd -> Budapeszt -> Érd -> Martonvásár

Mapka i zdjęcia później

Chyba najgorszy dzień jeśli chodzi o ruch samochodowy. Płasko i gorąco. W Budapeszcie łapie nas jeszcze większa fala gorąca. Troszkę gubimy się w mieście, więc pytamy taksiarza o drogę na sieben strasse. Za Budapesztem niestety ruch samochodowy nie maleje. Nocujemy gdzieś w polu. W nocy temperatura nawet zbytnio nie maleje.

Madziarland

Środa, 17 sierpnia 2011 · Komentarze(0)
Trasa: Hnúšťa -> Rimavská Baňa -> Poltár -> Halič -> Veľký Krtíš -> Slovenské Ďarmoty -> Balassagyarmat [H] -> Rétság

Mapka i zdjęcia później

Od samego rana przepiękna pogoda i pełno zjazdów. Za Haličem pojawia się kilka króciutkich pagórków. W Veľký Krtíšu zamawiamy pizzę na obiad. Po jedzonku już płaściutko do granicy z Węgrami. Mamy drobne problemy ze znalezieniem otwartego sklepu na szczęście mamy zapasy. Odjeżdżamy nieco od granicy i przed Rétságiem idziemy w kimono na szczycie jakiegoś pagórka.

Góra Kamieńsk

Wtorek, 12 lipca 2011 · Komentarze(0)
Trasa: Pabianice-> Hermanów -> Terenin -> Pawlikowice -> Pawłówek -> Huta Dłutowska -> Budy Dłutowskie -> Dłutów -> Podstoła -> Wadlew -> Brzezie -> Drużbice -> Rasy -> Kałduny -> Zawady -> Bełchatów -> Poręby -> Wólka Łękawska -> Łękawa -> Kalisko ->Piaski -> Góra Kamieńsk -> Piaski -> Kalisko -> Łękawa -> Wólka Łękawska -> Poręby -> Bełchatów -> Zawady -> Kałduny -> Rasy -> Drużbice -> Brzezie -> Wadlew -> Podstoła -> Dłutów -> Budy Dłutowskie -> Huta Dłutowska -> Pawłówek -> Pawlikowice -> Terenin -> Pabianice

Kompletnie noga nie kręciła i na wyższe obroty nie mogłem wejść. Prędkość nawet spoko była, ale samopoczucie nie to co powinno być. Wjazd na górę spokojny, zjazd mimo wszystko ostrożny. Zdziwiłem się nieco, że 75km/h poszło. Chyba tylko dlatego, że piachu na zakrętach nie było i można było spokojnie jechać. W Łękawie tradycyjnie zakupy w tym samym sklepie co zawsze. Do Pabianic powrót bez większych niespodzianek. Ujechany wcale nie byłem, mimo wszystko zadowolony jestem z czasu w jakim 120km udało się przejechać.

Konkretna seta

Środa, 15 czerwca 2011 · Komentarze(0)
Trasa: Pabianice -> Chechło I -> Chechło II -> Dobroń -> Łask Kolumna -> Łask -> Orchów -> Okup Wielki -> Ostrówek -> Krobanów -> Zduńska Wola -> Poręby -> Zapolice -> Pstrokonie -> Rębieszów -> Ligota -> Górki Grabieńskie -> Podgórze -> Widawa -> Rogoźno -> Józefów Widawski -> Patoki -> Zalesie -> Pszczółki -> Wola Pszczółecka -> Św. Ługi -> Wola Pszczółecka -> Walewice -> Łęki-Kolonia -> Łęki -> Krześlów -> Sobki -> Tosin -> Pukawica -> Sromutka -> Mauryców -> Zelów -> Zelówek -> Bocianicha -> Zabłoty -> Karczmy -> Gucin -> Jamborek -> Talar -> Ldzań -> Mogilno Duże -> Dobroń Duży -> Dobroń -> Chechło II -> Chechło I-> Pabianice

Mapka

Chwilowo szosa nie sprawna, bo nie chciało mi się jej naprawić, więc zaplanowałem dla odmiany dłuższy wyjazd góralem. Miałem jechać z samego rana, ale deszcz zniechęcił mnie. Potem zaczęło się rozpogadzać. Odebrałem telefon, szybko naszykowałem rower itp i gazem w kierunku Zduńskiej Woli. Do Zduńskiej Woli dojechałem w godzinę. Tutaj telefon do Michała by spytać się gdzie są. Musiałem jechać na Zapolice. Dobrze, że Zduńską Wolę znam, więc problemów z przejazdem nie było, aczkolwiek jak wyjechałem z miasta upewniłem się czy dobrze jadę. Po drodze 2 banany zjadłem, czyli moje śniadanie. Dojechałem do Widawy również szybko. Mimo bocznego wiatru droga cały czas opadała w dół, więc można było bardzo szybko (jak na górala) jechać. Do Widawy dojechałem przed Michałem i resztą grupy. Tutaj postój na skonsumowanie czegoś i po jakiejś godzinie jedziemy już dalej drogą na Piotrków Trybunalski. Prędkość dosyć wolna, więc odpocząć można. Potem odbijamy na wioski i wyjeżdżamy w Woli Pszczółeckiej. Od tego momentu jadę już tylko w 2 osoby. Podjeżdżamy nad Św. Ługi, czyli dawna kopalnia torfu, która nasiąkła wodą i zrobił się staw. Po tym terenowym odcinku znów wracamy do Woli Pszczółeckiej, by pokierować się w kierunku Krześlowa. Tutaj wpadam do sklepu i jadę już sam. Świetnie się jedzie. Zamyśliłem się i prawie przegapiłem skręt na Zelów. W Zelowie wpadam jeszcze do cukierni na chwile. Zdążyłem 5 minut przed zamknięciem. Jem pączka i jadę bez zbędnego postoju dalej. Przejazd przez Zelów też nie stanowi problemu, dobrze znane mi miasto. Szybko docieram do drogi Wadlew-Łask, gdzie jadę nią przez kilka kilometrów by dojechać do drogi na Dobroń. Patrzę na pokonany dystans. Stówa już jest, ale postanowiłem troszkę przyśpieszyć, by mimo wszystko zdążyć przed zmrokiem. Grzeje praktycznie cały czas grubo ponad 30km/h, dojeżdżam do Obronie, wstaje z siodełka, wciskam mocniej w pedał i trach. Słyszę zgrzyt. Myślałem, Okazało się, że coś poszło w piaście (jak później się okazało ośka w 3 częściach pękła). Zmusiło mnie to do toczenia się do domu z prędkością kilkunastu kilometrów na godzinę. Ale przed zmrokiem zdążyłem.

Zdjęcia dodam jak resztę uzupełnię (o ile jakieś znajdę).

Stówa

Wtorek, 10 maja 2011 · Komentarze(0)
Trasa: Pabianice-Wola Zaradzyńska Gospodarz-Rzgów-Grodzisko-Huta Wiskicka-Przypusta-Wola Rakowa-Brójce-Kurowice-Karpin-Łaznowska Wola-Rokiciny Kolonia-Rokiciny-Janinów-Buków-Józefin-Ujazd-Sangrodz-Tobiasze-Zaborów-Komorów-Tomaszów Mazowiecki-Komorów-Zaborów-Tobiasze-Sangrodz-Ujazd-Józefin-Buków-Janinów-Rokiciny-Rokiciny Kolonia-Łaznowska Wola-Karpin-Kurowice-Brójce-Wola Rakowa-Przypusta-Huta Wiskicka-Grodzisko-Rzgów-Gospodarz-Wola Zaradzyńska-Pabianice

Mapka

A tak spontanicznie właściwie. Rano uznałem, że dawno nic dłuższego nie jechałem i po prostu pojechałem. Jechało się bez większych problemów. W Ujeździe wahadełko na drodze więc trochę czekać musiałem. Wracając zatrzymałem się na chwile, wypiąłem z pedałów i nagle rower na bok poleciał. Okropna rysa na ramie została po tym.

ZDJĘCIA

Styczniowa Góra Kamieńsk

Poniedziałek, 17 stycznia 2011 · Komentarze(9)
Trasa: Pabianice -> Bychlew -> Jadwinin -> Pawlikowice -> Pawłówek -> Huta Dłutowska -> Budy Dłutowskie -> Dłutów -> Podstoła -> Wadlew -> Brzezie -> Drużbice -> Rasy -> Kałduny -> Zawady -> Bełchatów -> Poręby -> Wólka Łękawska -> Łękawa -> Kalisko -> Piaski -> Góra Kamieńsk -> Piaski -> Kalisko -> Łękawa -> Wólka Łękawska -> Poręby -> Bełchatów -> Zawady -> Kałduny -> Rasy -> Drużbice -> Brzezie -> Wadlew -> Podstoła -> Dłutów -> Budy Dłutowskie -> Huta Dłutowska -> Pawłówek -> Pawlikowice -> Jadwinin -> Bychlew -> Pabianice

Mapka

Nareszcie ferie! Korzystając z całego dnia wolnego wybrałem się na Górę Kamieńsk. Jeszcze nie byłem tam w tym roku. :) Coś w sam raz na 4 godzinki spokojnej jazdy. Wstałem dosyć późno i dopiero po 11 wyjechałem. Cieplutko od samego początku, a koło Bełchatowa wyjrzało słońce. Szybko przejeżdżam przez Bełchatów, gdzie o dziwo nie stoję w korku. Jeszcze tylko chwila jazdy i już jestem u podnóża Góry Kamieńsk.

Ten znak na dole to rzadkość w okolicy © radek3131

Zaczynam podjazd... z niedziałającą przednią przerzutką. Mimo dużego skosu łańcucha wjeżdżałem na przełożeniu 52-32 lub 53-28. Duża różnica między tymi dwoma kombinacjami. Masa roweru i wjazd z patelni tak jakby podniosły poziom trudności. Mimo wszystko wjeżdżałem spokojnie, bez szaleństw. Po drodze spotykam znajomego z Pabianic, który już 2,5 godziny męczył się wjeżdżając i zjeżdżając na górę. Chwilkę gadamy i rozjeżdżamy się. Dojeżdżam do punktu widokowego i coś tak nagle mnie natchnęło by pojechać kawałek dalej. Po płytach betonowych, a potem kawałek po błocie dojeżdżam do zwałowiska.

Zwałowisko © radek3131

Wiatraki © radek3131

Rozglądam się trochę i wracam na punk widokowy. Jem banana. Zawsze jakoś inaczej po wcześniej zjedzonym batoniku.

Widok z punku widokowego © radek3131

Ja na punkcie widokowym © radek3131

Nie minęła chwila i słychać było niesamowity hałas. Wydawało mi się, że to samolot nisko leciał, ale coś za długo ten dźwięk trwał. Może coś wysadzali tam? Zjeżdżam ostrożnie w dół (no dobra, ostrożnie po pierwszym zakręcie, bo zapomniałem się), gdyż pełno piachu na drodze leży. Powrót był szybszy niż dojazd. Jechało się pinknie, znów w Bełchatowie ominęło mnie stanie w korkach. Zjadłem ostatniego batonika i już tylko 35km do domu. poniżej 30km/h raczej nie schodziłem, troszkę osłabłem w Pawlikowicach, bo organizm znów domagał się jedzenia. Przebolałem ten kawałek, wtachałem rower na górę i dorwałem się do lodówki. Jako takiego zmęczenia nie czułem, mógłbym kręcić i kręcić jeszcze. Danych z pulsometru znowu brak, chyba trzeba znów kupić bateryjkę do opaski.

Równa setka

Środa, 3 listopada 2010 · Komentarze(0)
Trasa: Pabianice -> Czyżeminek -> Prawda -> Guzew -> Babichy -> Rzgów -> Tuszyn -> Tuszynek Majorancki -> Górki Małe -> Górki Duże -> Jutroszew -> Grabica -> Boryszków -> Dziewuliny -> Rawicz -> Drużbice -> Drużbice-Kolonia -> Głupice -> Grabostów -> Bujny Szlachecki -> Bujny Księże -> Zelów -> Bachorzyn -> Buczek -> Wola Buczkowska -> Dąbrowa -> Czestków F -> Czestków A -> Gorczyn -> Łask -> Łask-Kolumna -> Dobroń -> Chechło II -> Chechło I -> Pabianice

A jakoś znów mnie naszła ochota na jakąś inną trasę, więc zaraz po przyjściu ze szkoły zaplanowałem na mapie. Wyjeżdżając nie wiedziałem nawet ile kilometrów będzie liczyć. :) Znów się ubrałem w letnie ciuchy uzupełnione rękawkami i nogawkami. Na wszelki wypadek wrzuciłem jeszcze kamizelkę do kieszonki. Znów się leciutko mi jechało. Mimo wiatru, który skutecznie utrudniał jazdę, dało się jechać te 30km/h. Na góreczkach jakoś nie rwałem się do przodu, więc pokonywałem je z prędkością 20-25km/h. Dojechałem tak spokojnie do Grabicy i dopiero teraz jakoś się rozkręciłem. Pod wiatr tak samo, puls ten sam, a prędkość sporo wyższa. No i chłodnawo się zrobiłem, więc założyłem sobie kamizelkę z windstoperem. Dojechałem do Drużbic, gdzie skręciłem na Głupice a potem na Zelów. Dawno nie byłem w Zelowie, więc w sumie przez miasto przejechałem na czuja. Z Zelowa dojechałem do Łasku, który również na czuja przejechałem. Dopiero od Łasku do Pabianic wiatr w plecy, co zaowocowało jeszcze wyższymi prędkościami. Przy znaku Pabianice zrobiłem sobie mały sprint, raptem do 45km/h się rozpędziłem. Coś mało zdjęć narobiłem tej jesieni, więc dzisiaj jedną fotkę cyknąłem:

Jesień gdzieś na trasie © radek3131

PS. Dzisiaj równo 100km wyszło. Co do metra. :)

Jak ja "kocham" objazdy

Sobota, 30 października 2010 · Komentarze(0)
Trasa: Pabianice -> Czyżeminek -> Prawda -> Guzew -> Babichy -> Rzgów -> Tuszyn -> Tuszynek Majorancki -> Górki Małe -> Górki Duże -> Jutroszew -> Lutosławice Szlacheckie -> Lutosławice Rządowe -> Wola Kamocka -> Lubanów -> Papieże -> Brzoza -> Karlin -> Jarosty Małe -> Jarosty Duże -> Piotrków Trybunalski -> Polesie -> Żychlin -> Kamocin -> Grabica -> Boryszków -> Dziewuliny -> Rawicz -> Brzezie -> Wadlew -> Podstołła -> Dłutów -> Budy Dłutowskie -> Huta Dłutowska -> Pawłówek -> Pawlikowice -> Terenin -> Hermanów -> Pabianice

Jakoś z rana nie chciało mi się zebrać na rower, więc troszkę dłużej pospałem i mobilizowałem siły na popołudnie. Szybko zaplanowałem jakąś traskę. Coś podkusiło mnie by znowu przejechać się jakąś nieco inną pętlą. Początek niemal taki jak zawsze, przez góreczki w okolicach Tuszyna. Dopiero za Tuszynem można było odetchnąć od wyjątkowo dużej ilości pagórków. Pierwsza zmiana trasy to skręt na Lubanów. Ostatnio (i zarazem pierwszy raz w życiu) jechałem tam podczas 1 dnia wyprawy w Góry Świętokrzyskie. Zapamiętałem ten odcinek trasy bardzo dobrze i postanowiłem dzisiaj pojechać tam znowu. Dojechałem do drogi krajowej nr. 91 i skręciłem na Piotrków Trybunalski. Ruch samochodowy odziwo znikomy. Dojechałem do Piotrkowa Trybunalskiego i okazało się, że most nad autostradą A1 jest nie przejezdny. Został pokierowany objazd. Podczas wcześniej wspomnianej wyprawy był przejezdny. Nie ucieszony tym faktem pojechałem objazdem. I jak się okazało objazd kieruje na... autostradę A1. Ja pie***le znowu? Ostatnio jadąc objazdem również wyjechałem na autostradę A1. Historia lubi się powtarzać.

Kurna, znowu © radek3131

Zatrzymałem się, zjadłem banana, przeniosłem rower przez rów i kontynuowałem jazdę ścieżką znajdującą się koło autostrady. Najpierw wyjechałem w pola, to za wróciłem. Potem dojechałem do mostu i jakiejś asfaltówki. Tutaj dylemat: w lewo, czy w prawo? Nieco orientację straciłem. Ostatecznie skręciłem w prawo. Po chwili spytałem się jakiegoś faceta jak dojechać na Grabicę. Okazało się, że musiałem skręcić w lewo. Facet przedstawił mi 2 warianty jazdy: jeden dłuższy, drugi krótszy, ale z małym kawałkiem drogi szutrowej. Zdecydowałem, że pojadę tym krótszym. Dojechałem do tej szutrowej drogi i jak się okazało nie taki szuter straszny. Jakościowo podobny do gorszej jakości asfaltu, więc mogłem jechać z prędkością taką jak po asfalcie. Tylko, że się bardziej kurzyło z tyłu. Przebrnąłem przez ten szuter i spodziewałem się jakiejś dziurawej asfaltowej drogi. Pozytywnie zaskoczyłem się tym, że jednak równo jest, a nawet w Kamocinie konkretny podjaździk był. Dojechałem w końcu do drogi krajowej nr. 12 i skręciłem na Grabicę. Również zadziwiająco mało samochodów na tej krajowej drodze, aczkolwiek to mogło być spowodowane dosyć późnawą porą. W Grabicy skręciłem na Boryszków, by zaznać troszkę więcej spokoju. Wyjechałem na drodze na Bełchatów i praktycznie ostatnia prosta do Pabianic. W Wadlewie mija mnie jakiś gościu na szosówie i zawraca by kontynuować jazdę ze mną. Jakoś go wcześniej nie znałem. Na rozmowie szybko czas leciał, więc udało mi się zapomnieć a małym głodzie. Jak widać, serek Danio nie jest potrzebny by pokonać małego głoda. Rozstajemy się przy skręcie na Rydzyny. On pojechał do Pabianic przez Rydzyny, a ja przez Pawlikowice. Tym sposobem można wyjechać w różnych częściach miasta bez konieczności tułania się przez centrum. Dalej spokojnie, samotnie dojeżdżam do domu. Swoją drogą to całkiem niezła średnia prędkość jak na spora ilość błądzenia.

Chyba ostatni raz w tym roku

Sobota, 9 października 2010 · Komentarze(0)
Trasa: Pabianice -> Piątkowisko -> Wola Żytowska -> Żytowice -> Janowice -> Ludowinka -> Chorzeszów -> Julianów -> Józefów -> Wodzierady -> Leśnica -> Dobruchów -> Górna Wola -> Tarnówka -> Pisaki -> Szadek -> Choszczewo -> Leszkomin -> Zalesie -> Borki Prusinowskie -> Prusinowice -> Kolonie Rzeczyca -> Rzeczyca -> Ralewice -> Grabinka -> Rossoszyca -> Lipiny -> Boczki -> Sikucin -> Kotlinki -> Kotliny -> Kromolin -> Szadek -> Dziadkowice -> Bałucz -> Wola Stryjewska -> Ulejów -> Łask -> Łask Kolumna -> Dobroń -> Chechło II -> Chechło I -> Pabianice

Siedzę sobie tak w domu i patrzę za okno. Kurcze, za ładna pogoda jest. Trzeba coś dłuższego pojechać, bo już okazji pewnie nie będzie. Zaplanowałem trasę, zjadłem obiad i na rower. Mimo że wiatr słaby przeszkadzał skutecznie przez cały czas. A jechałem sobie cały czas równym tempem, po drodze sobie wszamałem banana. Ciągle brak weny na większe pisanie.