Czerwiec, 2009

Inowłódz

Wtorek, 30 czerwca 2009 · Komentarze(0)
Trasa: Pabianice-Wola Zaradzyńska Gospodarz-Rzgów-Grodzisko-Huta Wiskicka-Przypusta-Wola Rakowa-Brójce-Kurowice-Karpin-Łaznowska Wola-Rokiciny Kolonia-Rokiciny-Janinów-Buków-Józefin-Ujazd-Sangrodz-Tobiasze-Zaborów-Komorów-Tomaszów Mazowiecki-Spała-Teofilów-Inowłódz-Teofilów-Spała-Tomaszów Mazowiecki-Komorów-Zaborów-Tobiasze-Sangrodz-Ujazd-Józefin-Buków-Janinów-Rokiciny-Rokiciny Kolonia-Łaznowska Wola-Karpin-Kurowice-Brójce-Wola Rakowa-Przypusta-Huta Wiskicka-Grodzisko-Rzgów-Gospodarz-Wola Zaradzyńska-Pabianice

Celem dzisiejszego wyjazdu było zwiedzenie Inowłodza i Spały oraz osiągnięcie średniej >30km/h na dystansie 150km.

Wyjechałem o 9.00 w strasznym upale. Jadę pod wiatr w kierunku wschodnim. Jedzie mi się świetnie. W miejscowości Ujazd skręcam na Tomaszów Mazowiecki. W Tomaszowie Mazowieckim 2 skręty i jestem na drodze krajowej nr. 48. Praktycznie cały czas jadę między drzewami. Dopiero w Spale można zauważyć jakieś domy. W Teofilowie oglądam się w prawo, mówię "o w mordę", daje po hamulcach i skręcam w prawo nad Pilicę. Gdy dojeżdżam do Inowłodza skręcam w kierunku kościoła św. Idziego (XI wiek, styl romański). Krzątam się trochę po mieście i wracam tą samą trasą co przyjechałem. W Tomaszowie Mazowieckim kupuje 0,5l wody by uzupełnić jeden (z dwóch) bidon. Wracam praktycznie takim samym tempem co przyjechałem, ale na 120km skończyło mi się picie, a nie miałem już kasy by dokupić kolejne. Tempo spada drastycznie. Nawet zaczyna przez chwile padać deszcz. Dopiero w Rzgowie jakiś facet (chwała mu za to) napełnił mi 1 bidon. Po wypiciu bidonu tempo wraca do normy (a nawet ponad normę, bo podkręciłem je).

PS.Spiekłem się strasznie.

Widok ze wzgórza w Inowłodzu © radek3131

Las i wieża w Spale © radek3131

Leciutko

Poniedziałek, 29 czerwca 2009 · Komentarze(0)
Trasa:Pabianice-Hermanów-Terenin-Pawlikowice-Róża-Mogilno Duże-Ldzań-Kolonia Ldzań-Ślądkowice-Mierzączka Duża-Dłutów-Budy Dłutowskie-Huta Dłutowska-Pawłówek-Rydzyny-Pabianice

I znów zapowiadali deszcz, a nie padało. :)

Przez 70% trasy przeszkadzał wiatr. Na koniec wyjazdu wpadłem do sklepu by spytać się o torbę podsiodłową. Wreszcie jest, więc niedługo ją kupię.

Nietypowe drzewo na Rydzynach © radek3131

Trójkącik :p

Niedziela, 28 czerwca 2009 · Komentarze(0)
Kategoria 50-100km, Sam, Szosówka
Trasa: Pabianice-Hermanów-Terenin-Pawlikowice-Pawłówek-Huta Dłutowska-Budy Dłutowskie-Dłutów-Podstoła-Wadlew-Zwierzyniec-Zabiełłów-Karczmy-Gucin-Aleksandrówek-Teodory-Wola Łaska-Łask-łask Kolumna-Dobroń-Chechło II-Chechło I-Pabianice

Znowu zapowiadali deszcz, a u nas nie padało. Jak ja kocham to miasto. :) Całą trasę pokonałem pod wiatr, bądź wiatr boczny. Średnia była by wyższa, ale mi się nie chciało szybciej jechać.

Relaksująca jazda (a miało padać)

Sobota, 27 czerwca 2009 · Komentarze(3)
Trasa: Pabianice-Terenin-Pawlikowice-Róża-Mogilno Duże-Ldzań-Kolonia Ldzań-Talar-Kolonia Ldzań-Ślądkowice-Róża-Pawlikowice-Terenin-Las Karoleski (skraj)-Pabianice

Według prognozy pogody miało padać od 9.00, ale z racji tego, że do 13.00 nic nie padało wyruszyłem na rower.

Wyjeżdżam z Pabianic ulicą Trębacką, jadę przez pola.
Pola koło Pabianic © radek3131

Wjeżdżam na drogę, która zazwyczaj przejeżdżam szosówką. Dojeżdżam do Pawlikowic, gdzie skręcam w prawo na Różę. Gdy kończy się droga skręcam w prawo na Mogilno Duże. Asfalt wyśmienity.
Droga na Ldzań © radek3131

W Mogilnie Dużym wpadam do sklepu, ale niestety w sklepie nie posiadają pieczątek. Skręcam na Ldzań, po drodze robię sobie autowyzwalaczem zdjęcie (z siodełka).
Ja na drodze na Ldzań © radek3131

Skręcam w lewo w kierunku młyna w Talarze, ale najpierw mijam sklep gdzie uzyskuje pieczątkę.
Młyn w Talarze © radek3131

Niedaleko młyna znajduje się fajne bajorko.
Staw niedaleko Ldzania © radek3131

Wracam do Koloni Ldzań i wkręcam w prawo na Ślądkowice. Zaczynam jazdę pod wiatr, ale za to gładziutkim asfaltem.
Droga na Ślądkowice © radek3131

W Ślądkowicach trafiam na dobrze mi znaną drogę, więc skręcam w lewo w kierunku Róży.
Droga na Różę © radek3131

W Róży skręcam w lewo, by wrócić skrajem lasu.
Las Karolewski © radek3131

Pa drodze mijam dom, gdzie ktoś znalazł ciekawy sposób na podtrzymanie przewodów.
Sposób na podtrzymanie przewodów © radek3131

W domu ściągam plecak i koszulkę- na której mam....
Upocona koszulka © radek3131

... co wam to przypomina???? ;p

Rogowska kolej wąskotorowa

Piątek, 26 czerwca 2009 · Komentarze(0)
Trasa: Pabianice-Wola Zaradzyńska-Gospodarz-Rzgów-Grodzisko-Huta Wiskicka-Przypusta-Wola Rakowa-Stróża-Wiśniowa Góra-Andrespol-Jordanów-Adamów-Małczew-Brzeziny-Przecław-Rogów Parcela-Rogów-Rogów Parcela-Przecław-Brzeziny-Małczew-Adamów-Jordanów-Andrespol-Wiśniowa Góra-Stróża-Wola Rakowa-Przypusta-Huta Wiskicka-Grodisko-Rzgów-Gospodarz-Wola Zaradzyńska-Pabianice (uffff szczegółowiej się nie da)

Dojazd do Rogowa masakra, bo pod wiatr, a powrót bardzo przyjemny, bo ekspresowy.
Kilka mocnych podjazdów (miejscami 10-12%) i kilka łagodnych, ale długich(np. z Brzezin do Andrespola)

Kilka fotek:
Rogowska Kolej Wąskotorowa #1 © radek3131

Rogowska Kolej Wąskotorowa #2 © radek3131

Rogowska Kolej Wąskotorowa #3 © radek3131

A miał padać deszcz

Czwartek, 25 czerwca 2009 · Komentarze(0)
Trasa: Pabianice-Hermanów-Terenin-Pawlikowice-Róża-Slądkowice-Mierzączka Duża-Orzk-Mierzączka Duża-Dłutów-Budy Dłutowskie-Huta Dłutowska-Pawłówek-Pawlikowice-Terenin-Pabianice

W planach był mocny, krótki trening, ze względu na deszcz, który miał padać popołudniu. Niestety w Mierzączce Dużej był objazd, który (jak się później okazało) prowadził przez las. Chwilkę się pobłąkałem po okolicy. Gdy znalazłem już właściwą drogę spotkałem kolarza, który jeździ na ustawce na Rzgowskiej w Łodzi. Z nim pokonałem część trasy (do zjazdu na Rydzyny). Cały czas wiatr boczny, bądź boczno-czołowy.

Odpoczynek

Wtorek, 23 czerwca 2009 · Komentarze(1)
Trasa: Pabianice-Górka Pabianicka-Świątniki-Porszewice-Prusinowice-Prusinowiczki-Lutomiersk-Wrząca-Wygoda Mikołajewska-Janowice-Żytowice-Wola Żytowska-Piątkowisko-Pabianice

Pierwszy raz jechałem tą trasą.

80% trasy pod wiatr. Na odcinku Wola Mikołajewska-Janowice troszkę pisaku i dziur. Na koniec wyjazdu wpadłem do warsztatu by sobie stery podkręcić. Szkoda zmarnować tak ładną pogodę skoro popołudniu ma padać. Dzisiaj tak krótko, ponieważ jeszcze mam katar.

Regeneracja

Sobota, 20 czerwca 2009 · Komentarze(0)
Trasa:Pabianice-Piątkowisko-Pabianice-Górka Pabianicka-Świątniki-Porszewice-Konstantynów łódzki-Mirosławice-Lutomiersk-Kwiatkowice-Wodzierady-Józefów-Chorzeszów-Kiki-Krzucz-Anielin-Wydrzyn-Łask-Kolumna-Dobroń-Chechło II-Chechło I-Pabianice

Dzisiaj spokojny dzień. W Kwiatkowicach drobne nieporozumienie na drodze w wyniku czego kolega zaliczył niegroźny upadek. Również w Kwiatkowicach postój.

Krótkie interwały

Piątek, 19 czerwca 2009 · Komentarze(2)
Kategoria 0-50km, Sam, Szosówka
Dziś musiałem troszkę później wyjechać, gdyż po alkoholu się nie jeździ. :)

Trasa: Pabianice-Hermanów-Terenin-Pawlikowice-Róża-Ślądkowice-Mierzączka Duża- Dłutów-Pawlikowice-Terenin-Hermanów-Pabianice

Tempo w granicach 29-32km/h

Interwały:

4x 40km/h przez 1000m
4x 40km/h przez 500m
1x 33km/h przez 1500m (12% podjazd w Dłutowie)
1x 33km/h przez 500m (dość stromy podjazd, troszkę łagodniejszy niż ten w Dłutowie)
1x >55km/h przez 1500m
1x 50km/h przez 1000m

Na drugi raz interwały będą nieco dłuższe, ale będzie ich mniej.

Teoretycznie wiało z północy, ale praktycznie przez około 90% przeszkadzał wiatr.

Zapomniałem zabrać bidon.

Wyprawa nad Jeziorsko 3/3

Czwartek, 18 czerwca 2009 · Komentarze(1)
Trasa: Kolonia Brodnia-Brodnia-Pęczniew-Lubola-Grabina-Rzeczyca-Prusinowice-Grzybów-Szadek-Kiki-Poleszyn-Kolumna-Mogilno Duże-1LO-Dom

6.00 pobudka. Szybko na rower do sklepu po coś do zjedzenia i pakowanie się. Wyjazd był planowany na 8.30, jednak znowu wyjechaliśmy później czyli koło 9.30. Wybieramy najdłuższy wariant trasy. Jedziemy ostatni raz nad Jeziorskiem do Pęczniewa, gdzie kierujemy się na wioskę. Trasa dość skomplikowana- sam się pogubiłem. Gdzieś w lesie zorganizowaliśmy wyżerkę. Przejeżdżamy przez rezerwat "Jodły". W Szadku dołącza do nas Miok- brat kolegi. Na rynku chwilka przerwy i pędzimy na obiad. Jedziemy przez wioskę, a potem przez las do Kolumny, by odprowadzić koleżankę na chatę. Dalej jedziemy tradycyjną trasą. W Mogilnie Dużym przerwa na picie czyli wielki wodopój. Skręcamy do lasu i wyjeżdżamy niedaleko krańcówki autobusu nr.6 Wyjazd kończymy pod szkołą.

Fragment kościoła w Szadku © radek3131

Jakoś nie miałem weny na zdjęcia.

Pamiątkowe zdjęcie w Szadku.

I znów kilka zdjęć autorstwa profesora Łyżkowskiego (wszystkie prawa zastrzeżone):