Przywaliłem w TIRa
Wtorek, 21 września 2010
· Komentarze(3)
Trasa: Pabianice -> Wola Zaradzyńska -> Pabianice
Miały być dzisiaj 2 godzinki spokojnej jazdy, ale noga podawała więc tuż za miastem zacząłem się rozkręcać. Najpierw było 30km/h, potem 40km/h, a potem 50km/h ciąłem. Nagle wyprzedza mnie TIR, co nie dziwi mnie gdyż to normalna rzecz. Jechał nieznacznie szybciej niż ja. Odstęp zachował itp. Ja oczywiście nie pakowałem się do tunelu aero, bo dawno z tego wyrosłem. No dobra, pakuję się tylko za traktory i koparki, bo szybko nie jadą. Przejechałem jakiś kilometr od manewru wyprzedzania i kierowca zaczął ostro hamować (dodam, że odstęp nie był kolosalny, bo jechał niewiele szybciej niż ja, ot tak ze 100m). Również zacząłem hamować, ale w porę zauważyłem że nie wyhamuje. Uderzyłem lekko przednim kołem i policzkiem w tył przyczepy. W tym momencie odepchnąłem się nadgarstkiem od przyczepy, by bezpiecznie przewrócić się na lewą stronę. Przeszlifowałem na plecach z 10m i błyskawicznie wstałem. Kierowca TIRa nawet nie zauważył, że w niego uderzyłem. Oglądam siebie, oglądam rower i wszystko ok. No może po za rowerem gdzie spadł łańcuch i wykrzywiła się kierownica od uderzenia w asfalt. Wsiadłem na rower i pojechałem od razu do serwisu. Nabyłem tam nowy mostek, bo stary okazał się pęknięty.
W domu wymieniam mostek i oglądam kierownicę wraz z rurą sterową. Wszystko całe.
Straty:
- przeszlifowane lekko plecy, siniak na czole i spuchnięty nadgarstek
- rozdarty ciuch Biemme
- wykrzywiona kierownica
- pęknięty mostek
Chyba w miarę rozsądnie zmniejszyłem straty. Teraz pewnie nasuwa się pytanie: kto zawinił? Myślę, że kierowca został zmuszony do nagłego hamowania (pasy) a ja nie przydzwoniłem delikatnie w niego. Jeszcze z 5-10m i bym wyhamował.
Miały być dzisiaj 2 godzinki spokojnej jazdy, ale noga podawała więc tuż za miastem zacząłem się rozkręcać. Najpierw było 30km/h, potem 40km/h, a potem 50km/h ciąłem. Nagle wyprzedza mnie TIR, co nie dziwi mnie gdyż to normalna rzecz. Jechał nieznacznie szybciej niż ja. Odstęp zachował itp. Ja oczywiście nie pakowałem się do tunelu aero, bo dawno z tego wyrosłem. No dobra, pakuję się tylko za traktory i koparki, bo szybko nie jadą. Przejechałem jakiś kilometr od manewru wyprzedzania i kierowca zaczął ostro hamować (dodam, że odstęp nie był kolosalny, bo jechał niewiele szybciej niż ja, ot tak ze 100m). Również zacząłem hamować, ale w porę zauważyłem że nie wyhamuje. Uderzyłem lekko przednim kołem i policzkiem w tył przyczepy. W tym momencie odepchnąłem się nadgarstkiem od przyczepy, by bezpiecznie przewrócić się na lewą stronę. Przeszlifowałem na plecach z 10m i błyskawicznie wstałem. Kierowca TIRa nawet nie zauważył, że w niego uderzyłem. Oglądam siebie, oglądam rower i wszystko ok. No może po za rowerem gdzie spadł łańcuch i wykrzywiła się kierownica od uderzenia w asfalt. Wsiadłem na rower i pojechałem od razu do serwisu. Nabyłem tam nowy mostek, bo stary okazał się pęknięty.
W domu wymieniam mostek i oglądam kierownicę wraz z rurą sterową. Wszystko całe.
Straty:
- przeszlifowane lekko plecy, siniak na czole i spuchnięty nadgarstek
- rozdarty ciuch Biemme
- wykrzywiona kierownica
- pęknięty mostek
Chyba w miarę rozsądnie zmniejszyłem straty. Teraz pewnie nasuwa się pytanie: kto zawinił? Myślę, że kierowca został zmuszony do nagłego hamowania (pasy) a ja nie przydzwoniłem delikatnie w niego. Jeszcze z 5-10m i bym wyhamował.
Pęknięty mostek przy spawie© radek3131